Sedím vo vani, pod sprchou,
a rozmýšľam, že ako zachytiť moment,
keď som opity, že aké obrazy ma napadajú,
tak pozerám, ako voda steká po mojích nohách a rozmýšľam,
či to prirovnať ku krvi deti blízkeho východu, ktorá takto
podobne steká do červeného mora, červeného oceánu,
alebo ku potu bežcov severnej korei, alebo ku vode, ktorá
zmýva pivný pot, alebo ku vode, ktorá sa stála nástrojom v trúbe,
a nie oblakom?
Tak som to teda napísal a vy, kokoti, to okomentujte
Tak teda komentujem. Patrí ten posledný riadok k dielu? Ak áno, tak si prosím vysvetlenie. Ak nie, tak bude vymazaný spolu s týmto komentárom.
patrí. Je tam nato, aby znechutil, vyjadruje pád brán morálky, myseľ bez predsudkov, otvorenú. Ak ho zmažeš, zmaž všetky moje články, toto si nepustím. Je to vábiva veta, ktorá človeka zaujme, aj keby neviem čo. Je to úmysel.
I keď s názorom, že „je to vábivá veta, ktorá zaujme, aj keby neviem čo“ nesúhlasím, nechávam ju tam. Osobne ju považujem za podradný komerčný prostriedok masovo využívaný v období 80-tych a začiatku 90-tych rokov na pobavenie davu. V dnešnej dobe ešte využívaný, no neprijímaný už ani len davom pre jeho neskutočnú lacnosť.
Proste ti to poviem priamo: Je to archaicky trápny pokus zaujať, ktorý kazí dojem z diela, pretože človek (a aj ja) sa po jeho prečítaní upne iba na túto vetu a na zvyšok zabudne.
no ano.. trápny pokus zaujať, ktorý aj tak zaujme.. hehe
gnaag:archaicky urcite nie…aj ked mas pravdu ze sa moze citatel len na tu poslednu vetu zamerat…
padrino:trochu lacne na mna posobi to s detmi a krvou blizkeho vychodu…
k poslednemu versu:) si mohol vynechat to okomentujte…to fakt potom sa citatel akoby zameral iba nato okomentovanie…
napr ja by som to napisal takto:
Tak som to teda napísal,
kokoti
takto to ma pre mna vacsiu silu ale to iba moj nazor…
😀 Ako povedal jeden môj známy: „Niektorí ľudia by mali mať zakázané čítať beatnikov.“ Je to archaické. To, čím sa píšiš ako súčasným Padrino je vo svete dávno mŕtve. Vulgarizmami a takto priamo mierenými na čitateľa sa posúvaš k masovej popularite lacnej rýchlej produkcie.
A ešte jeden pekný názor na toto dielo (nie priamo môj, ale páči sa mi). Ak si tento tvoj výrok označil ako „veta, ktorá človeka zaujme, aj keby neviem čo“, tak načo si vlastne napísal to pred tým?
Krista pána.. prečo berieš lacnú zábavu ako niečo neumelecké?
Ja osobne považujem lacnú zábavu za niečo krásne a umelecké. Milujem scary movie, rockyho a ramba..
nepýšim sa ničím, píšem to, čo chcem písať a ako to chcem
mne tato poezia moc nesedi.. pripomina mi to dielo (cital som len jedno) od PETER MACSOVSZKY – BRIBÖ
gnaag: urcite vulgarizmy nie su archaicke.. skor by som povedal, ze prave teraz sa dostavaju do poezie 🙂
a pochybujem, ze je to veta na masove vabenie ludi.. ako si si vsimol.. tato basen odradila teba.. aj mna.. teda ta veta.. 🙂 teda.. ak by podobnym stylom pisal celu svoju zbierku.. tak pri prvej druhej basni by si chut dalej citat asi stratil 🙂
ako raz Jerzy Lec povedal: Umierajme zdraví!!
tento koment tu zanechavam len pre to aby som vzdal cest a uctu rockymu a rambovi, pretoze nazvat ich lacnou zabavou ma ranilo hlboko do srdca..
Sylvester rulezzz 4 ever!!!!!
opat nesuhlasim s tebou gnaag!ci si to chces priznat alebo nie vulgarizmy patria do slovnika jednak hovoroveho jednak umeleckeho!
za archaicke povazujem (a nielen ja) slovne spojenia ktore su mrtve a sa nepouzivaju jednak v sucasnom jazyku jednak v literarnom!ako napr slovo sta…
s beatnikmi to nema nic spolocne tak preco ich tu tahas?
Vulgarizmy sú zastaralé, s poézie už utekajú, ak si niekto myslí že sa do nej akurát dostávajú ten jej asi veľa nečíta alebo číta len tú na nete, ktorú ja za poéziu nepovažujem. gnaag má pravdu beatnikov by týmto ľudom mali zakázať. Mňa nezaujal ani ten začiatok, tá posledná veta mi len potvrdila, že toto je nekvalitné lacné diela autora ktorý sa chce hrať na veľkého umelca. Povedal by som, že používaš zašlú metódu ale ty ju nepoužívaš ty len chceš.
Lacný humor je absolútne neumelecký, dokáže ho spraviť aj bača s Očovej. Na to aby si bol lacný nemusíš byť umelec.
no ja neviem.. mne sa to pači jak som to napisal a toho sa aj drzim
co sem tahate beatnikov?pravdepodobne vy necitate poeziu ak si myslite ze len beatnici mali vulgarizmy vo svojich textoch…
ale mozno by ste boli spokojni keby sme sa vratili v case a zacali opat pouzivat slova ako zly drak, skaredy cert atd…to by sa vam urcite pacilo…
hej a gnaag ak toto na nete nepovazujes za poeziu toto co tvoris ty je co?a naco to tu davas?ci ako ty si vynimka?
ako ja považujem za literatúru a poéziu aj jedno jediné písmenko..
Nebral som to takto vždy, súhlasim… Ale teraz nato pozerám absolútne otvorene. Aj čiarka je poézia, aj písmeno.. aj tento komentár je literatúra, aj všetky iné komenty..
Hovoriť o mne ako o človeku, ktorý sa snaží hrať na umelca je absolútne oprávnene, ja s tým súhlasim.
Ospravedlňujem sa za to, že mám pokazený notebook a omylom môj spolubývajúci jipo podpísal komentár mojim menom, keďže som predtým z jeho notebooku komentoval ja.
Čo sa týka toho, či považujem svoju tvorbu za básnickú alebo nie… Neviem. Ja sa snažím publikovať aj inde ako iba na internete. (Ale nikdy som nepovedal, že sa na internete poézia nepíše) Tu publikujem, pretože tu ľudí, ktorí komentujú moje veci poznám a nemusím si tým pádom vytvárať názor na základe výrokov mne neznámych ľudí.
A byron sám si sa chytil do slučky. Najprv tvrdíš, že vulgarizmi sa až teraz dostávajú do poézie. a Hneď následne hovoríš o tom, že sme hlupáci ak si myslíme, že iba beatnici používali vulgarizmy. Tak ktorá pravda je tvoja? Sú vulgarizmy v poézii až teraz, alebo už v 60-tych rokoch, keď sa začali beatnici pretláčať do umenia? Ja proti beatnikom nič nemám, ale nemusím ich lacných imitátorov.
A čo sa týka archaizmu vulgarizmov. Skús si prečítať niečo o stredovekých karnevaloch, kde bolo celé umenie a zábava ľudí postavené práve na vulgarizmoch. Určite budeš prekvapený, k čomu sa vlastne podvedome hlásiš.
heh gnaag ja som nenapisal ze sa vulgarizmy pretlacaju do poezie teraz—to napisal hotpotakny;)
takze aka slucka?viem co som pisal…
s tym divadlom mas pravdu…ale myslim ze to cele preslo zmenou…
ked sme pri tom divadle a vulgarizmoch…neviem ci si bol niekedy v DADe…tiez dost casto pouzivaju nadavky…a nieje to lacinne…
nadavky su vzdy lacne..
akurat ja mam pocit, ze vy ste snobi seci tu.
Toho hodpatkanyho som si nevšimol, prepáč.
Divadlo 😀 Áno, bol som v DADe. Nadávky používajú všetky slovenské divadlá v relatívne rovnakej miere. Ak si videl niečo, čo režíroval napríklad Mikulík… Tak on to berie akoby tak, že bez nadávky by to divadlo ani nebolo. A niekedy to lacné je, niekedy nie. No vždy to nenávratne naruší silu výpovede!
Čo si pamätá divák po tom, ktorý odíde z inscenácie napríklad Othella v najnovšom preklade? Že Desdemone hovoria všetci kurva.
Umenie nie je dať do tvroby nadávky a vulgarizmy. Umenie je ich tam nedať.
vidis gnaag to je uhol pohladu…ak vulgarizmy nepatria do tvojho slovnika tak potom je edekvatny tvoj nazor…u mna patria a teda preto to nepovazujem za nieco vynimocne,nenarusa mi to vypoved praveze pokial su pouzite vhodne tak prave naopak…
stale si myslim, ze vulgarizmy zastarale nie su.. ale nedostavaju sa do masovej literatury a popularnej a tym padom ty sa k tymto basniam nedostanes co mi je moc luto mily jipo. Necitam len poeziu na nete a uviedol som aj konkretny priklad sucasneho autora.. tak neviem o com tocis 🙂
lovu zdar
Hodpatkany… Neviem, či sa k tomu dostaneš, ale ak poznáš edíciu veršeonline, tak tam toho máš plno. (veršeonline sa to volá preto, že Groch nemá rád publikovanie poézie na internete, a preto to tak nazval ako boj za návrat k papieru). Prečítaj si odtiaľ napríklad najnovšiu zbierku Erika Grocha Infinity. Je to už uchytený básnik na Slovensku a píše vulgarizmy do svojich básní.
A vulgarizmy tu boli dávno, ver mi. Aj v umení. Odporúčam naozaj nejaké knihy na tému stredoveký karneval. Napríklad od autora s menom Bachtin, alebo také ľahšie stráviteľné je dielo od Jacquesa Heersa.
Vy ste všetci takí idioti, prisahám Bohu.. Jipo je podľa mňa zatrpknutý jedinec bez gulí, ktorý v živote nenapísal nič, čo by vyvolalo sympatiu aspoň u jedneho človeka, okrem neho samého. Je mi fakticky jedno, či vulgarizmy tu boli, alebo neboli, princípom je, že vy v tom vidíte primitívny pokus upútať, hoci nakoniec sa aj tak upútate a hovoríte, že je to neumelecké a bohviečo ešte.
Ja len, že umenie samé o sebe je „vyjebaná pičovina“ a hovoriť, že nadávky patria ku poézii, alebo nepatria je totálne obmedzený pohľad človeka, ktorý si mysli, že umenie je niečo, čo je napísane v knihách, čo je dané.
Jipo je zrejme od prírody zdegenerovaný neofašista, ktorý rozmýšľa obličkami a myslí si, že keď o ňom napišem, že je to kokot, tak som sprostý nekultivovaný idiot a snažím sa zaujať lacnými prostriedkami.
To si pekne krásne môže myslieť. Ale keď mi napíše, čo patrí a čo nepatrí do poezie, tak tu to končí. Vyhlasiť s všeobecnou platnosťou pičovinu typu „vulgarizmy nepatria do poezie“ može povedať naozaj len degenrát takéhoto typu.
A vlastne…
Bola tu raz báseň, ktorá už bola zmazaná s tým, že sa jednalo o „neumelecké“ zobrazenie. Vulgárne, lacný pokus zaujať, neumelecké, pičoviny, kokotiny..
A pokiaľ si dobre pamätám, tak Ghetto vzniklo ako alternatíva. Alternatíva čoho? Alternatíva prejavu. Ak Ghetto vznikalo ako niečo, čo malo dodať vzduch do pľúc a dovoliť slobodne dýchať, tak potom naisto zlyhalo. Platí tu konvenčnosť, neprípustnosť nových vecí, konzervativnosť.
Nenaberá s týmito slovami veta „Tak som to teda napísal a vy, kokoti, to okomentujte“ trošku iný charakter? Nenaberá to charakter tej ustálenosti?
Na ghette je zaregistrovaných (pokiaľ som to dobre spočítal) 81 ľudí, mnohí ani nenapísali svoje prvé diela.
Z toho teraz je možno takých 6 pravidelne pišúsich. Samozrejme, že sa komentuje vo veľkom, ale aj tak.. tie čísla 81:6.
Takýto článok aspoň niečo prinesie, aspoň nejak rozhybe situaciu a objaví sa trochu viac ako komentáre typu „je to pekné, koniec mi tam trochu nesadol, ale inac pekne 🙂 “
a teraz to okomentujte, vy vyjebaní kokoti
poznam Grocha… ale moc som toho necital
gnaag nechcem to moct uz rozoberat ale na zaklade toho co si napisal mozem povedat ze aj viazane verse su prezitok…ved su tu od nepamati…a predsa nie su…takze tak
a neviazane su tiez prezitok, lebo tu su od nepamati. Takto sa mozeme dotahovat donekonecna. Proste… Kaďý z nás má uplne inú poetiku a úplne iný pohľad na funkciu básne.
no konecne si to pochopil:)